Turisme i Cocentaina: una oportunitat!

Article d´Opinió de Jordi Plaregidor de 03820-Compromís a l’Ajuntament de Cocentaina

Professionals del sector turístic i empresarial de Cocentaina ens han fet arribar la seua preocupació per la inexistent presència del nostre poble a la Fira Internacional del Turisme (FITUR) a Madrid. Un esdeveniment capdavanter on l’aparició de Cocentaina ha quedat relegada a tan sols un fullet informatiu i cap espectacle o presentació. De veritat creieu que eixa és la millor fórmula per atraure visitants? De veritat creieu que eixa és la millor fórmula per què les empreses turístiques facen packs per visitar-nos? De veritat creieu que és una bona fórmula per promocionar-nos?

Enrere queden les promeses i declaracions a la premsa on s’afirmava que es treballaria perquè Cocentaina aumentara la seua visibilitat a FITUR de la mà d’un espai propi dins del Patronat Costa Blanca. Fum que s’envola. Una no-gestió que ens fa perdre oportunitats i posicions de cara al futur. I més enllà de FITUR, s’ha d’apostar per la presència de Cocentaina a altres esdeveniments del sector i per la seua promoció a les comarques pròximes.

La indústria turística és clau per a dinamitzar econòmicament el nostre poble. Una dinamització econòmica capaç de crear llocs de treball, noves xicotetes empreses i consolidar el sector comercial i hoteler local. I eixe és el nostre objectiu: fer de Cocentaina un poble amb futur!

Més enllà de la redacció del Pla Estratègic de Turisme, s’ha de començar per comptar amb el personal suficient i capacitat per a mostrar allò que ens identifica a la gent que ens visita. Quantes vegades heu vist a famílies què s’han trobat el Palau tancat durant un cap de setmana? Eixa és la forma de projectar Cocentaina?

Municipis com Bocairent o Villena poden servir-nos d’inspiració en la manera de treballar decididament per la indústria turística. Aprofitar la marca Fira de Tots Sants per projectar-nos com allò que som: un poble amb cultura, història, tradició i capacitat emprenedora.

Turisme i Cocentaina han d’anar de la mà amb propostes realistes com fer del nostre poble un destí turístic intel·ligent sobre una infraestructura tecnològica d’avantguarda i accessible. Apostar per Cocentaina com a ciutat creativa gastronòmica dins de les 7 xarxes temàtiques que ofereix la UNESCO. Apostar per la Serra Mariola i el nostre entorn.

És una qüestió d’autoestima i confiança: creure’ns el nostre poble i creure’ns el turisme amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels nostres veïns. En joc està la Cocentaina del futur!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *