Els hotels d’Alcoi s’omplin de nou per a les Festes

Queda a penes un mes per als dies grans de les Festes d’Alcoi, en honor a Sant Jordi, i en aquests moments és pràcticament impossible trobar una habitació lliure als hotels de la ciutat. L’ocupació està ja al 100% per a jornades clau com el divendres 2 de maig, Dia dels Músics, o el dissabte 3 de maig que se celebraran les Entrades dels bàndols de la creu i de la mitja lluna.

Des del sector asseguren que es repeteixen els patrons d’anys anteriors ja que per al Dia de Sant Jordi, que enguany tindrà lloc el diumenge 4 de maig, hi ha encara habitacions lliures amb una ocupació que just un mes abans està en nivells del 80%. Les dades ja cauen, com sol ser habitual, per al Dia del Alardo i en aquests moments per al dilluns de 5 de maig és fàcil trobar habitació segons han explicat a COPE ALCOI des d’un conegut hotel d’Alcoi “són reserves que, en la seua gran majoria, es fan d’un any per a un altre i moltes d’elles les formalitzen persones de la nostra ciutat que viuen fora perquè venen ací per a viure les Festes. És una tendència que es manté“, explica Lucía Capó; la directora de l’esmentat establiment hoteler.

Per als dies previs a Festes hi ha opcions d’allotjament, tant per al cap de setmana anterior a la trilogia en el qual se celebraran actes com la Glòria Infantil, com per a la Glòria Major que serà el Diumenge de Pasqua 20 d’abril. Precisament de cara a Setmana Santa se supera ara el 60% d’ocupació i des dels hotels no creuen que es vaja a sobrepassar el 70% “són dates en les quals la gent opta més per un viatge fora, per a conéixer altres països, i fins i tot acudir a un destí de costa, de l’interior d’Espanya o d’altres punts del territori nacional. Aquestes xifres són les habituals que manegem sempre per eixes dates”, conclou Capó.

Les bones xifres d’ocupació dels hotels s’uneixen també a les dades que ja maneja l’hostaleria local. Bars i restaurants, especialment del Centre, pengen des de fa dies el cartell de complet amb unes reserves que s’han fet en la seua majoria amb antelació per tal que el fet de trobar taula lliure no es convertisca en una odissea en les Festes de Moros i Cristians.

La Glorieta es transforma en un Gran Soc Àrab amb la Filà Marrakesch

La Filà Marrakesch, en col·laboració amb l’Ajuntament d’Alcoi, ha organitzat una cita excepcional que convertirà La Glorieta en un autèntic mercat àrab del 4 al 6 d’abril. Aquesta cita s’emmarca dins de la programació d’activitats dissenyada per la mateixa Filà amb motiu de la alferecía mora que exerceixen enguany, càrrec que durà a terme Ana Gisbert.

Amb més de 50 llocs, el Soc oferirà una àmplia varietat de productes que van des de tavernes i teterías amb deliciosos dolços àrabs fins a una selecció gastronòmica que inclourà formatges, embotits i altres especialitats locals. Els amants de l’artesania podran gaudir d’una extensa oferta en aromateràpia, joieria i ceràmica, elaborades per experts artesans que compartiran el seu talent i creativitat. D’altra banda, destacarà la presència d’antics oficis àrabs. Els visitants podran observar a un perfumer, un barber, un tallista i un vidriero en acció, els qui revelaran els secrets de les seues habilitats tradicionals. La música ambiental, acuradament seleccionada per a l’ocasió, afegirà un toc especial al recorregut pel Soc Àrab “es tracta d’una oportunitat única per a viure una experiència inoblidable a Alcoi i submergir-se en la màgia i l’encant de la cultura àrab“, afirma Alfredo Llorens; integrant de la Filà. També s’habilitarà un espai infantil on els més xicotets podran gaudir de jocs d’enginy i atraccions artesanals “enguany els actes dels càrrecs estan pensats per a tots. Considerem que La Glorieta era l’espai idoni per a aquest mercat àrab i que el cap de setmana del 4, 5 i 6 d’abril era el moment perfecte per a oferir una activitat més en aquests dies previs a les festes“, indica el regidor de Festes; Jordi Martínez.

Els horaris del Soc Àrab són els següents:

  • Divendres 4 d’abril: Obertura a les 18.00 hores i inauguració oficial a les 18.30 hores. Les actuacions inclouran ballet a càrrec de Carmina Nadal i el grup Rebuig
  • Dissabte 5 d’abril: L’horari serà des de les 11.00 fins a les 24:00 hores. Durant aquest dia es presentarà el grup marroquí Dakka Merrakchia en diverses ocasions: a les 12.00 h, 13.30 h, 17.00 h, 19.00 h i 21.00 h.
  • Diumenge 6 d’abril: El Soc obrirà les seues portes des de les 11.00 fins a les 22.00 hores. El grup Dakka Merrakchia tornarà a actuar a les 12.00 h, 13.30 h, 17.00 h, 18.45 h i 20.15 h. La clausura està programada per a les 21.00 hores.

Erum Handbol Comtat a punt de complir una gran gesta

Les nostres comarques estan a punt de viure una nova fita esportiva i en aquesta ocasió de la mà de l’equip Erum Handbol Comtat, conjunt que virtualment ja és equip de Primera Nacional després d’aconseguir puntuar en el seu últim partit contra Llíria la setmana passada, i sent invictes en els 7 enfrontaments que porten de la fase d’ascens. Les jugadores rebran aquesta setmana a Hispanitas Handbol Petrer, equip amb necessitat de puntuar si vol continuar optant a una de les dues places que dona dret a l’ascens a Primera Nacional.

Les contestanes, ja considerades equip de primera nacional, barallaran d’igual mode per a ser primeres de grup. Entre tots dos equips hi ha una sana rivalitat, perquè cal recordar que tant entrenador local com diverses jugadores del Comtat, són d’aquella zona, la qual cosa farà “que el xoc siga més atractiu” segons informen des de l’entitat esportiva en un comunicat.

Des del conjunt Erum Handbol Comtat han agraït el suport rebut fins al moment per l’afició, així com per familiars i amics, i fan una crida perquè diumenge que ve s’òmpliga el pavelló del Poliesportiu Municipal de Cocentaina durant la trobada davant l’equip Hispanitas Handbol Petrer. Les del Comtat agraeixen també el suport dels patrocinadors, especialment de Erum Group que ha sigut el principal sponsor en les últimes temporades.

Llum verda per a seguir avant amb la licitació de la neteja viària a Muro

L’Ajuntament de Muro ha anunciat que el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals ha fallat al seu favor en relació a les al·legacions presentades per dos grups municipals de la Corporació sobre els plecs de contractació per als serveis de neteja viària i el desbrossament de zones verdes. La resolució, segons informen des del mateix Consistori, desestima íntegrament el recurs interposat i valida les accions de l’ens local, permetent així continuar amb el procés de contractació.

El tribunal ha subratllat la falta de fonament en les al·legacions dels recurrents, afirmant que no existien bases suficients per a paralitzar el procediment. Aquesta decisió judicial, reiteren des del govern local, reforça la legalitat i transparència del procés administratiu dut a terme per l’Ajuntament “esperem que aquesta rotunda resolució pose fi a un intent d’obstaculitzar la gestió municipal”, afirma l’alcalde; Vicent Molina. Molina també va agrair als funcionaris de l’Ajuntament per la seua dedicació en l’elaboració de plecs que són tant legals com innovadors i beneficiosos per a la comunitat.

Amb aquest pronunciament, el consistori podrà reprendre immediatament la licitació de serveis essencials, la qual cosa inclou un increment en el personal encarregat de la neteja viària. El govern local considera prioritari millorar les condicions laborals del personal i optimitzar el servei prestat als ciutadans.

Cal recordar que el mes de març passat, l’Ajuntament murer va aprovar el nou contracte  per a la gestió de la recollida i transport de residus sòlids urbans, amb un cost d’aproximadament 6,9 milions d’euros. Aquest contracte, considerat un dels més importants del municipi, tindrà una duració de quinze anys i una inversió anual pròxima als 465.000 euros. S’inclouran, entre altres temes, nous vehicles i contenidors, així com serveis especials per a grans productors i campanyes informatives sobre reciclatge. A més, l’empresa adjudicatària haurà de signar un conveni amb els actuals treballadors del servei per a incorporar-los al nou, amb la possibilitat de rescindir el contracte si no es compleix aquesta premissa.

‘Mediodía Cope’ Alcoi divendres 4 d’abril 2025 (14:20h)

Hui divendres us hem comptat la polèmica suscitada pels viatges de treball de l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés. També ens hem referit a l’ocupació als hotels de la nostra ciutat de cara a les Festes de Moros i Cristians.

Queda a penes un mes per als dies grans de les Festes d’Alcoi, en honor a Sant Jordi, i en aquests moments és pràcticament impossible trobar una habitació lliure als hotels de la ciutat. L’ocupació està ja al 100% per a jornades clau com el divendres 2 de maig, Dia dels Músics, o el dissabte 3 de maig que se celebraran les Entrades dels bàndols de la creu i de la mitja lluna.

Des del sector asseguren que es repeteixen els patrons d’anys anteriors ja que per al Dia de Sant Jordi, que enguany tindrà lloc el diumenge 4 de maig, hi ha encara habitacions lliures amb una ocupació que just un mes abans està en nivells del 80%. Les dades ja cauen, com sol ser habitual, per al Dia del Alardo i en aquests moments per al dilluns de 5 de maig és fàcil trobar habitació segons han explicat a COPE ALCOI des d’un conegut hotel d’Alcoi “són reserves que, en la seua gran majoria, es fan d’un any per a un altre i moltes d’elles les formalitzen persones de la nostra ciutat que viuen fora perquè venen ací per a viure les Festes. És una tendència que es manté“, explica Lucía Capó; la directora de l’esmentat establiment hoteler.

Per als dies previs a Festes hi ha opcions d’allotjament, tant per al cap de setmana anterior a la trilogia en el qual se celebraran actes com la Glòria Infantil, com per a la Glòria Major que serà el Diumenge de Pasqua 20 d’abril. Precisament de cara a Setmana Santa se supera ara el 60% d’ocupació i des dels hotels no creuen que es vaja a sobrepassar el 70% “són dates en les quals la gent opta més per un viatge fora, per a conéixer altres països, i fins i tot acudir a un destí de costa, de l’interior d’Espanya o d’altres punts del territori nacional. Aquestes xifres són les habituals que manegem sempre per eixes dates”, conclou Capó.

Les bones xifres d’ocupació dels hotels s’uneixen també a les dades que ja maneja l’hostaleria local. Bars i restaurants, especialment del Centre, pengen des de fa dies el cartell de complet amb unes reserves que s’han fet en la seua majoria amb antelació per tal que el fet de trobar taula lliure no es convertisca en una odissea en les Festes de Moros i Cristians.

‘Herrera y Mediodía Cope’ Alcoi divendres 4 d’abril 2025

Hui divendres acomiadem la setmana parlant del concert de música festera que ha preparat per al diumenge la Societat Musical Nova d’Alcoi. Ens ho ha contat el seu president, José Antonio Llinares. També hem tingut #DeportesCopeAlcoy, amb Unión Alcoyana Seguros, i hem parlat d’una interessant activitat que ha preparat el Col·legi José Arnauda d’Alcoi dins de la seua Setmana Solidària.

Informatiu matinal divendres 4 d’abril 2025 (07:50h)

Hui us hem destacat les dades d’ocupació que manegen els hotels d’Alcoi de cara a les Festes de Moros i Cristians. També hem parlat de la polèmica suscitada al voltant dels viatges de treball de l’alcalde de la nostra ciutat.

El Partit Popular  d’Alcoi s’ha mostrat crític amb els viatges institucionals de l’alcalde de la ciutat, Toni Francés, i ha afirmat que el primer edil fa “un ús indegut dels diners públics” amb aquests. Els populars alcoians asseguren que Francés ha viatjat en diverses ocasions acompanyat per la seua parella i assessora de turisme de l’Ajuntament, a pesar que les reunions a les quals acudia eren sobre temes com a urbanisme, innovació i mobilitat sostenible.

Carlos Pastor, portaveu municipal del PP, ha expressat el seu malestar per la presència de l’assessora en aquests viatges, argumentant que no hi ha justificació per al seu acompanyament en reunions que no estan relacionades amb la seua àrea. “Aquest ús indegut dels recursos econòmics demostra que poc li importa la ciutat i s’aprofita de la seua posició“, afirma. A més explica que el PP té constància que en dos dels viatges a Màlaga, al setembre de 2024, i a Madrid al novembre del mateix any va ser acompanyat per la seua parella que a més estava de baixa laboral en eixos moments “entenem que en cap d’eixos viatges tenia justificació la presència d’una assessora de turisme, alguna cosa que a més el propi departament d’intervenció tampoc va aprovar en primera instància, ja que sabem que el propi alcalde va haver de realitzar un escrit justificant la necessitat d’un assessor per a cobrir les necessitats de premsa i comunicació. Insistim que l’assessora de turisme és això, assessora de turisme i no de comunicació“, conclou Pastor.

Francés, per part seua, s’ha defensat de l’acusacions del Partit Popular i les ha desmentides. Indica l’alcalde que tots els seus assessors corresponen a alcaldia i que fan el seu treball en funció de les agendes. A més detalla que en 2024 va realitzar 14 desplaçaments institucionals representant a la ciutat d’Alcoi, dels quals només tres van incloure a l’assessora esmentada pel PP “amb un cost total de 291 euros en eixos desplaçaments“, va significar. Finalment ha lamentat les crítiques del principal partit de l’oposició titllant les mateixes d’atacs cap a la seua persona.