Els vehicles elèctrics guanyen força a Alcoi
L’objectiu és clar: que en 2030 hi haja a Espanya cinc milions de vehicles elèctrics. Una marca ambiciosa de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible. És difícil saber si en dotze anys es podrà aconseguir aqueixa meta, però el que sí que és cert és que el nombre d’automòbils elèctrics que circulen per les carreteres del país ha augmentat en els últims temps. I Alcoi no és una excepció.
En aquest sentit, les tendències respecte a la venda d’automòbils ha canviat. “Els que més s’estan venent ara mateix són els vehicles híbrids i els elèctrics estan en auge”, explica Guillermo Bellot, cap de vendes en un dels concessionaris de la ciutat, en declaracions a Cope Alcoi.
I és que a pesar que a Espanya hi ha hagut un predomini dels vehicles de dièsel, assegura Bellot, les seues vendes són ara pràcticament residuals. Els de gasolina continuen sent els més comprats pels clients, encara que es va invertint la tendència. En aquest sentit, la producció d’elèctrics augmenta. “En la nostra marca tenim 2030 com la data límit perquè tot el parc automobilístic siga elèctric”, sosté el responsable de vendes.
Si hi ha vehicles híbrids i elèctrics resulta imprescindible que els Ajuntaments aposten per col·locar punts de càrrega públics. Alcoi, concretament, compta actualment amb tretze carregadors distribuïts per diferents zones de la ciutat. Bellot aposta també pels punts de càrrega privats, és a dir, els que cada propietari tinga a casa. “El millor és que el client es recarregue diàriament el que realment consumeix i, per a això, amb el carregador de casa seria més que suficient”.
No obstant això, continua havent-hi dubtes entre les persones que acudeixen a comprar un cotxe nou. “La gent sempre planteja el mateix, què fer en un trajecte llarg. Realment hi ha molts punts de càrrega durant el recorregut, és una cosa que es pot planificar”, afig Bellot. Encara que Espanya es va preparant, per al responsable de vendes és necessari ‘un bon sprint’ enguany pel que respecta a la instal·lació de punts de càrrega públics.
Imatge: Cope