L’oposició troba a faltar més planificació en les obres del carril bici d’Alcoi
Més planificació en les obres i que no s’haja tingut en compte el carril bus. Aquests són els principals aspectes que troben a faltar els partits polítics de l’oposició d’Alcoi a l’hora de valorar les obres d’execució del carril bici en el tram de L’Alameda.
Així ho han destacat els representants polítics de Ciutadans, Podem, Guanyar, VOX i ADIN durant el debat sectorial, previ a les Eleccions Municipals del pròxim mes de maig, que ha organitzat COPE ALCOI en aquest dijous centrat en qüestions referides a la mobilitat. Per a la formació taronja hi ha molts dubtes per resoldre que s’incrementen després que el regidor Jordi Martínez anunciara ahir en aquesta emissora un nou projecte per a complementar el carril bici pels ponts que creuen la mateixa Alameda “quan un ciclista tracte de creuar la ciutat, què farà en els ponts?. es per a i torna a pujar?. No els veiem gens clar“, indicava Rafa Zamorano, l’alcaldable.
Des de Podem i Guanyar lamenten que no s’hagen tingut en compte les reivindicacions de veïns i comerciants a l’hora de planificar el carril bici. Afirmen que la ciutat ha d’avançar amb pas ferm cap a la mobilitat sostenible i posen l’accent en un aspecte important “costa de creure que per a fer un carril bici s’haja de llevar un carril bus, la qual cosa va en detriment del foment del transport públic. Hauria d’haver-se estudiat bé la manera de poder compaginar totes dues infraestructures“, van assenyalar Sergi Rodríguez, alcaldable de la plataforma; i Aarón Ferrándiz, edil dels morats.
També VOX considera que el projecte no s’està executant de manera adequada. Els de Santiago Abascal afigen que cada dia avancen unes obres que “són un sense sentit i que no s’han planificat res bé. Si el carril bici va de Cervantes fins a Juan Gil Albert no entenem perquè ha començat a fer-se per trams sense cap criteri“, postil·lava el candidat a l’alcaldia, David Abad. Finalment Marcos Martínez, alcaldable d’ADIN, es mostrava confiat que el carril bici puga ser d’utilitat després del treball fet “quan es va fer el carril bus, fa més de dues dècades, també van sorgir problemes i caldria veure si realment funcionava o no“, va concloure.
El debat al complet el pots escoltar ací. La setmana vinent seguiran els debats sectorials centrats en les infraestructures de comunicació.