Important avanç per a l’anhelada reforma integral de la línia Alcoi-Xàtiva
La reforma integral de la línia de tren Alcoi-Xàtiva sembla que està més a prop després de la important inversió que per a aquest fi ha anunciat el Govern Central presidit en aquests moments en funcions per Pedro Sánchez. Des de l’Estat es preveuen destinar 117 milions d’euros per a aquesta intervenció, sense concretar de moment terminis, encara que des de l’Ajuntament d’Alcoi remarquen que els treballs arrancarien a principis de l’any 2024.
El projecte contempla destacades actuacions com adaptar les estructures de la via a la futura electrificació de la línia. També es demoliran els passos superiors, que no compleixen amb els gàlibs requerits i se substituiran per uns altres nous, al mateix temps que s’incrementarà la secció dels túnels. En els ponts metàl·lics es procedirà a instal·lar encarriladores elàstiques i contracarrils; substituir subjeccions rígides per altres lliscants; i fins i tot canviar les travesses de fusta per altres de formigó monobloc per a protegir les entrades i eixides als esmentats ponts. En les estacions del tram s’incrementaran la longitud de les andanes i es realitzarà l’adequació del paviment. A més, a Ontinyent es posarà en servei una tercera via, mentre que en la de Xàtiva ja s’han dut a terme les actuacions. Finalment es reforçaran talussos; es protegiran trinxeres i terraplens; i s’actuarà per a relacionar entre sí tres passos a nivell situats en els punts quilomètrics 16/874, 19/673 i 29/674 amb la finalitat d’adequar els accessos i instal·lar tancaments antivandàlics “això ja no el per a ningú. Són dècades d’exigència per a reformar el tren Alcoi – Xàtiva i veiem com el Govern Central d’Espanya ha complit finalment amb els seus compromisos per a saldar el deute que es tenia amb les nostres comarques“, comentava en COPE ALCOI l’alcalde de la ciutat; Toni Francés.
Des de la plataforma ‘Salvem El Tren’ aplaudeixen que es vaja a executar un projecte tant de temps demandat. No obstant això, prefereixen ser cautelosos i no cantar victòria fins que els treballs comencen a ser de veritat una realitat “es tornen a repetir les mateixes inversions fetes fa anys i creiem que es fa amb la intenció que semblen notícies noves quan realment no ho són“, afirma Pau Martínez; integrant del col·lectiu.
El Consell de Ministres ha donat ja llum verda per a licitar el contracte amb la finalitat d’iniciar les obres de manera imminent. S’actuarà sobre un total de 64 km dividits en dos trams: Xàtiva-Ontinyent i Ontinyent-Alcoi.