L’Ajuntament d’Alcoi trau un informe tècnic del comptador de bicicletes per a rebatre al PP
La polèmica sobre el comptador de bicicletes i vehicles VMP del carril bici de l’Albereda continua viva. Les acusacions del Partit Popular que es comptabilitzen més passos dels que realment es realitzen no han quedat sense resposta de l’Ajuntament.
El Consistori de la ciutat ha publicat l’informe tècnic encarregat a l’empresa que ha col·locat i gestiona el comptador de bicicletes per a afirmar que les dades que ofereix són veraces. “El Partit Popular no pot suportar que el carril bici tinga cada dia més usuaris i que tinga el reconeixement de la societat alcoiana i sobretot de les institucions”, ha retret Jordi Martínez, regidor de Mobilitat Sostenible.
L’informe, en concret, explica que el radar de comptatge té una visió de 70 metres per a cotxes i de 40 metres per a persones, però existeixen uns certs límits per a filtrar eixe pas de vehicles. El radar té un límit de 20 metres cap avant, per a evitar que detecte als cotxes que creuen el carril bici per davant (en aquest cas cap al pont de Sant Jordi). També té un límit de tres metres d’ample cap a l’esquerra perquè només filtre les bicicletes que passen pel carril.
“El més greu d’aquest assumpte és que qüestionen el funcionament del comptador quan tenen a la seua disposició en el projecte d’execució de l’obra, tota la informació tècnica del mateix i els marges d’error que pot tindre i la forma de comptatge de vehicles que expliquen el per què d’eixe retard en l’actualització de dades”, ha denunciat Martínez.
I és que el sistema de comptatge presenta també amb algunes possibles limitacions. Per exemple, la dificultat de distingir escamots. Encara que el radar és capaç de detectar diversos vehicles alhora, si es troben molt pròxims, el radar pot considerar que es tracta d’un vehicle més gran. Això podria comptabilitzar a una parella com un sol vehicle.
Si un vehicle que circula per la carretera contigua al carril bici envaeix aquest carril, el radar el pot considerar com una bicicleta més. Aquest error també pot succeir si el radar considera que cotxe està dins dels límits de l’àrea de monitoratge.
A més, si es creua a una velocitat inferior a 10 quilòmetres per hora el radar descartarà l’entitat, per a no comptar als vianants que vagen pel carril bici o les persones que creuen el pas de zebra que està al costat del comptador..