Al xicotet comerç d’Alcoi se li complica el relleu generacional
Dedicar-se al comerç de proximitat no interessa als joves alcoians. Un dels principals reptes del sector en aquests moments és, precisament, el relleu generacional.
“Quan un negoci es traspassa per jubilació costa molt que es reincorpore un negoci nou”, lamenta Alejandro Cerro, president de l’Associació de Comerciants AlCentro, en declaracions a Cope Alcoi. Possibles solucions hi ha diverses, però totes passen per la col·laboració de les institucions públics. “Des de diversos estaments polítics ens comenten que es treballarà en això”, explica Cerro. L’objectiu, fer el xicotet comerç més atractiu per als joves.
Però aquest no és l’únic repte que té per davant el comerç de proximitat. La venda en línia s’ha tornat una forta competència que obliga als comerciants a reinventar-se. “La pandèmia ens va fer haver de competir molt més ràpid del que haguérem esperat amb el comerç en línia. Estem passant per una situació de readaptació”, assegura el comerciant.
Des de l’Ajuntament fan tota una declaració d’intencions. “Aquest Govern secundarà totes les activitats innovadores que es puguen fer des de les associacions de comerç. Cal donar suport al comerç de proximitat i el producte de quilòmetre 0“, ha assegurat Álex Cerradelo, vicealcalde i regidor de Comerç.
‘Nit oberta’
Entre les iniciatives que des del Consistori impulsen per a potenciar el xicotet comerç -en concret del centre- està ‘Nit oberta’, que compta amb la col·laboració de l’Associació AlCarrer. Es tracta d’una iniciativa que porta diversos anys duent-se a terme, malgrat l’aturada per la pandèmia. La primera edició va ser en 2013, sota el nom de ‘Botigues al carrer’.
Les activitats començaran al voltant de les set i mitja o huit de la vesprada. Comerciants i hostalers participaran i hi haurà ambientació musical. En el Parterre actuarà Coverdreams i en Sant Lorenzo estarà Simply Life.
A més, el Mago Hugo realitzarà un espectacle de màgia itinerant pels carrers del Centre.
Les rebaixes per al comerç de proximitat
El període de rebaixes ja ha començat, una campanya que ve marcada -sobretot- per les grans marques. “L’única cosa que ens queda és acollir-nos i millorar”, indica Cerro.
No obstant això, el xicotet comerç compta amb avantatges. “T’evites la màxima afluència a l’hora de comprar i tens un servei més directe“.