Carlos Herrera tanca l’any com a referent i ‘Tiempo de juego’ continua sent líder d’audiència
En un any marcat per exclusives com les recents entrevistes a Víctor de Aldama o la concedida pel jugador Álvaro Morata per a parlar primera vegada de salut mental, la 3a onada de l’Estudi General de Mitjans de 2024 confirma que Carlos Herrera continua sent un referent informatiu a Espanya. 2.608.000 oients diaris busquen cada dia a ‘Herrera en COPE’ la millor informació i la millor anàlisi amb la veu més influent de la ràdio.
Els Núm. 1 de l’Esport
Després d’un estiu marcat pels JJOO i l’Eurocopa i després d’anunciar la seua renovació amb COPE fins a 2030, Paco González, Manolo Lama i Juanma Castaño, acaben l’any consolidant el seu lideratge com els números u de l’esport a Espanya. ‘Tiempo de Juego’ continua sent el programa esportiu més escoltat i reuneix cada cap de setmana a 1.783.000 oients per a viure i vibrar amb l’esport.
Per part seua, ‘El Partidazo de COPE’ es manté com a referent de la ràdio esportiva nocturna a Espanya amb 641.000 oients que cada nit connecten amb Juanma Castaño per a conéixer tot el que passa dins i fora del camp.
COPE estrenava temporada al setembre anunciant canvis importants en la seua graella. Jorge Bustos i Pilar Cisneros ho feien al capdavant de ‘Mediodía COPE’ i l’audiència ha recolzat l’aposta amb 567.000 oients diaris.
Segons l’EGM l’audiència també recolza el nou format de La Tarde’. Pilar García Muñiz aconsegueix la millor dada dels últims 30 anys en eixa franja i supera al seu principal competidor amb 585.000 oients.
Per part seua, cada nit quasi 900.000 persones trien a Ángel Expósito per la seua manera diferent de fer ràdio en ‘La Linterna’ de COPE.
Els dissabtes i diumenges, ‘Fin de Semana’ amb Cristina López Schlichting tanca l’any amb 894.000 oients, mentre que ‘El Matí del Cap de setmana’, ara dirigida i presentada per Ferran d’Haro, acaba l’any reunint 760.000 oients.
‘Agropopular’ amb César Lumbreras tanca 2024, any en què ha complit 40 anys en antena amb 895.000 persones que busquen cada dissabte tota la informació agrícola i ramadera.
‘La Noche’ de Adolfo Arjona (dilluns d’1.30 a 4.00 h) ja és seguit per 203.000 persones, i el Polp (Carlos Moreno) bat rècord amb 280.000 ponedors en ‘Poniendo las calles’.
El Grupo Risa continua fent de les seues amb 127.000 oients la matinada del diumenge, mentre que José Ángel Cuadrado tanca l’any en ‘Lo que viene’ amb 65.000 oients. Álex Clavero s’estrena amb ‘El Garito’ amb 229.000 oients.
La programació sociorreligiosa de COPE es consolida. Els divendres,‘La Linterna de la Iglesia’,, congrega a 372.000 oients.
I els diumenges, la Santa Missa reuneix 491.000 fidels, mentre que ‘Iglesia Noticia’ és escoltada per 359.000 persones.
Any de rècord per a Ábside Media
Ábside Media tanca un any de rècord amb la millor dada d’audiència de tota la seua història. Cada dia 6.646.000 persones escolten alguna de les marques del grup (COPE, Cadena 100, RockFM i MegaStarFM).
COPE tanca l’any amb 3.511.000 oients diaris. La ràdio musical gana per la seua part 344.000. Cadena 100 i RockFM lideren el creixement en l’últim any amb un increment del 10% i del 13% respectivament.
Líders també en digital
COPE viu un context favorable en termes d’audiència en antena que també es veu reflectit en l’àmbit digital on la cadena continua creixent en escolta en streaming i és líder amb 637.000 oients diaris que decideixen connectar-se cada dia a la ràdio a través d’Internet.
Dins de la seua aposta per l’àudio i el vídeo sota demanda (AoD i VoD), COPE ha aconseguit incrementar en el que va d’any un 23% el consum d’àudio sota demanda gràcies a les seues noves web i app. Exemple d’això va ser el pòdcast de ‘El Partidazo de COPE’, que va encadenar dos mesos seguits de rècord històric d’escolta, amb més de 7,4 milions de reproduccions al mes.
A aquestes excel·lents xifres se sumen els 225 milions de reproduccions mensuals de vídeo de COPE, duplicant en tan sols un any l’impacte i abast a través de xarxes (Instagram, Tiktok i Youtube).
Així, com a resultat del redissenye del seu ecosistema digital al setembre d’enguany, i una estratègia enfocada en l’experiència d’usuari, analítica de data i optimització de la distribució en els seus canals digitals, Ábside Media ha aconseguit aconseguir a 14.548.000 d’usuaris únics en web i xarxes socials, segons Comscore.