Al comerç d’Alcoi li ha anat bé la campanya de Nadal
Els comerços d’Alcoi fan un balanç positiu de la campanya nadalenca que va finalitzar fa uns dies. Aquesta última pràcticament va arrancar a finals del mes de novembre amb les iniciatives al voltant del ‘Black Friday’ encara que el ritme de vendes es va incrementar notablement amb l’arribada dels dies centrals de les passades festes.
Des del mateix sector comercial local asseguren al respecte que les vendes, pese a l’incert context econòmic actual, s’han incrementat considerablement en relació als dos últims anys una vegada suprimides les restriccions que ens va portar la pandèmia del Coronavirus. Així ho ha destacat en COPE ALCOI l’Associació AlCentro, la qual assenyala que després de la COVID-19 «hem tingut per fi una campanya normal ja que la gent eixia amb tranquil·litat a fer les seues compres, sense por a les aglomeracions, i això s’ha notat en una major aposta pel comerç tradicional en comptes de per l’alternativa en línia«, comenta el president; Alejandro Cerro. Aquest també ha recordat en aquest sentit que l’esmentada campanya comercial de Nadal va començar de manera irregular i deixa clar que aquesta situació va canviar a finals de desembre «al principi es notava menys afluència de genet a les botigues però el ritme de compres va anar en augment amb el pas de les setmanes i ja de cara a Reis de l’Orient l’activitat va ser molt intensa en els establiments comercials. També l’hostaleria del Centre d’Alcoi està satisfeta amb els resultats perquè han hagut de penjar el cartell de complet«, concloïa Cerro.
Els comerciants de la ciutat també qualifiquen el 2022 com un any difícil per les conseqüències que ha portat per als negocis l’augment de preus de matèries primeres. Ara afronten amb optimisme una campanya de rebaixes, que va arrancar el dissabte, i que també es preveu millor que les anteriors.