La cistella de la compra és la principal despesa del Bo Consum d’Alcoi
Els béns de primera necessitat són la principal preocupació dels alcoians aquest Nadal. I és que els aliments han sigut els productes més demandats pels ciutadans durant la segona campanya del Bo Consum a la ciutat.
Parlem del 25% de la despesa durant aquesta campanya, desenvolupada per l’Ajuntament d’Alcoi -amb finançament de la Diputació d’Alacant-, la qual cosa suposa uns 140.370 euros. I és que a les dates nadalenques en les quals ens trobem, on la despesa en menjar és major, cal sumar l’encariment del preu dels aliments.
Al sector de l’alimentació el segueix el de la moda i complements amb el 19% de la despesa. Explica Vanessa Moltó, regidora de Comerç en l’Ajuntament d’Alcoi, que, al coincidir amb la campanya de Nadal, ha suposat una ajuda extra per a les compres. «És una època en la qual sempre hi ha més despeses».
En total, la campanya ha tingut un impacte econòmic per al comerç local de 784.000 euros, amb 292 comerços adherits i la participació de 4.432 consumidors. La iniciativa busca beneficiar tant a ciutadans com a comerços. «Es tracta d’una iniciativa adoptada conjuntament amb les entitats comercials per a incentivar el comerç de proximitat. Suposa reactivar l’economia local i ajudar a les butxaques dels consumidors», assegura Moltó.
I desde el Consistori han celebrat els resultats de la campanya, que s’ha celebrat entre el 15 i el 22 de desembre i que va esgotar tots els bons disponibles en tan sols huit hores. «Estem molt satisfets amb l’acolliment, tant per part dels consumidors com dels establiments adherits, que s’han beneficiat d’un impacte de 784.000 euros. Es sumen als 1’3 milions aconseguits en campanyes anteriors, la qual cosa suposa un total de dos milions d’euros», celebra la regidora.
La campanya ha comptat amb la col·laboració de la Federació Alicantina de Comerç (Facpyme) i el suport d’entitats com ACECA, la Federació de Comerç, la Cambra de Comerç o els mercats municipals.