Informatiu matinal dilluns 20 de març 2023 (07:50h)
La reduïda freqüència de trens Alcoi-València, que denuncia la Plataforma Salvem el Tren, i la detenció d’un home a la ciutat per maltractar a la seua parella en la via pública són algunes de les notícies destacades d’aquest 20 de març de 2023.
Utilitzar el transport públic per a treballar no sempre és una opció. Si vius a Alcoi però t’has de desplaçar fins a València, el teu únic recurs, pràcticament, és utilitzar el cotxe. I és que el tren segueix amb els horaris que es van imposar per la pandèmia, és a dir, no més tres trens al dia.
Per a aquest dilluns, per exemple, només hi ha programats dos trens cap a la capital. Un a les 8:50h i un altre a les 15:18h. La resta de la setmana són tres, a excepció del dissabte -també amb dos trens- i del divendres -amb quatre-. Amb aquestes freqüències, el transport públic no es presenta com una alternativa.
“És un tren completament inútil perquè no és compatible amb els horaris de treball de la gent. Si algú treballa a València, per exemple, té molt complicat desplaçar-se fins allí perquè no hi ha pràcticament freqüències”, ha lamentat Edurne Vaello, de la Plataforma Salvem el Tren, en declaracions a Cope Alcoi.
La solució, no obstant això, no està prop. El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha deixat fora del pla per a incrementar l’oferta de viatges a les línies de la Comunitat Valenciana. I, entre elles, està la d’Alcoi-Xàtiva.
Per part de l’Ajuntament d’Alcoi tampoc hi ha pressió. Toni Francés, alcalde de la ciutat, explicava en el Ple Municipal de març que no s’augmentarà el nivell d’exigència fins que la renovació de la línia Alcoi-Xàtiva estiga acabada. Caldrà esperar, per tant, fins a 2025 -aproximadament- perquè l’Ajuntament faça pressió en l’augment de les freqüències. I és que Pilar Bernabé, delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, assegurava que el Ministeri de Transports no té previst començar les obres fins a 2024 i aquestes tenen un termini d’execució de dotze mesos.