Informativo matinal viernes 13 de septiembre 2024 (07:20h)

Hui divendres us hem contat que els mercats de la ciutat busquen que els joves s’acosten a conéixer les seues propostes i ofertes. També hem parlat que es posa en marxa a Alcoi una nova campanya dels Pressupostos Participatius.

Els pressupostos participatius tornen a Alcoi amb una assignació de 400.000 euros, una quantitat de la qual es reservaran 320.000 a propostes d’inversió i 80.000 a despesa corrent. Aquesta iniciativa, plenament consolidada, permetrà als alcoians i alcoianes decidir de nou els projectes que volen que s’executen pròximament a la ciutat.

Un dels principals objectius per a aquesta campanya és fomentar la participació entre els joves i les persones majors. Per a això, s’organitzaran tallers en instituts i centres de formació professional, així com activitats dirigides a la tercera edatAroa Mira, regidora de Participació, ha destacat sobre aquest tema que “els pressupostos participatius permeten que la ciutadania siga protagonista activa en la presa de decisions, promovent una democràcia participativa i millorant la relació entre els ciutadans i l’administració“, assenyala.

Enguany s’introdueix una novetat: les propostes no podran excedir el 33% del pressupost total, la qual cosa equival a un màxim de 107.000 euros per a inversions i 27.000 euros per a despesa corrent amb la intenció d’augmentar el nombre d’iniciatives viables.Les propostes poden presentar-se de tres maneres: presencialment en tallers participatius, mitjançant urnes o telemàticament a través del portal web www.alcoiparticipa.com. Cada persona podrà presentar fins a cinc propostes identificant-se amb el seu DNI i un número de telèfon entre el 16 i el 29 de setembre.

La participació està oberta a tots els majors de 16 anys empadronats a Alcoi des de l’1 d’agost de 2024. Les urnes estaran disponibles en diversos punts estratègics de la ciutat, incloent-hi el Servei d’Informació al Ciutadà i diverses biblioteques públiques. Perquè les propostes avancen a la següent fase, necessitaran almenys 50 avals durant el període del 7 al 15 d’octubre. Cada ciutadà pot avalar fins a cinc propostes (tres per a inversió i dues per a despeses corrents).

Una vegada finalitzat aquest procés, el Departament de Participació Ciutadana classificarà les propostes rebudes per a la seua avaluació tècnica per part de l’Ajuntament. La votació es realitzarà novament del 9 al 15 de desembre, en línia i presencialment, amb un sistema itinerant per a arreplegar vots al carrer els dies 13 i 14. Els resultats s’anunciaran abans del 31 de desembre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *