‘Mediodía Cope’ Alcoi dimecres 25 de febrer 2025 (14:20h)

Una de les notícies destacades d’aquest dimecres ha sigut la reivindicació de nou sòl industrial en el terme municipal d’Alcoi. La petició va centrar ahir l’acte de lliurament dels Premis Empresarials d’AITEX.

La reivindicació de nou sòl industrial en el terme municipal d’Alcoi va ser un dels aspectes destacats de la gala de lliurament dels Premis Empresarials d’AITEX 2024. El president de l’institut del tèxtil i de la cosmètica va defensar, en la seua intervenció, la necessitat que s’agilitzen els tràmits per a fer-ho possible fent una crida als representants de les diferents institucions que van assistir a l’acte.

León Grau va assenyalar que la falta de sòl de sòl industrial és un dels principals problemes que pateix ara mateix la nostra ciutat i va destacar que la solució al mateix s’ha dilatat en el temps. Va ser clar i contundent de cara a fer una radiografia “moltes empreses, els responsables de les quals són d’Alcoi, s’han vist obligades a marxar-se a un altre lloc perquè ací no hi ha més espai. Ens estem jugant el futur com a ciutat“, va indicar. Grau va demanar a les institucions, especialment l’Ajuntament d’Alcoi, que s’agilitzen tots els tràmits per a dotar al nostre terme industrial de sòl de qualitat “hi ha consens, per tant, a què estem esperant?. Els temps en l’administració són diferents als de la vida real però en aquest cas els hem d’acurtar. Necessitem posar l’accelerador i tindre una cosa concreta en el termini de cinc anys“, va matisar.

Ajuntament i Generalitat Valenciana van arreplegar el guant. L’alcalde de la ciutat reconeixia després de l’acte que estem davant un gran repte i tendia la mà “és una cosa en la qual tots hem d’anar plegats per a aconseguir un objectiu. Tenim un gran repte com a ciutat, però també com a comarca, perquè manquem d’una zona de desenvolupament industrial quan som una de les àrees industrials més importants de la Comunitat Valenciana“, va expressar Toni Francés. Des del Consell van indicar que es continua avançant per a atendre la demanda que ara mateix planteja Alcoila Comunitat Valenciana està en un moment dolç d’atracció d’inversions, per al desenvolupament industrial, i no es podria entendre que Alcoi quedara fora d’aquest escenari. Prompte començarà a funcionar la Mesa de la Indústria on, entre altres coses, s’analitzaran les possibilitats que plantegen aquestes comarques per a eixe desenvolupament en matèria industrial. És molt necessari, i més quan venim de huit anys, de Govern del Botànic, en els quals no s’ha fet res“, va concloure Felipe Carrasco; secretari autonòmic d’Indústria.

Cal recordar que a Alcoi l’opció amb més possibilitats en aquests moments per a l’expansió industrial és la zona de La Canal Sud, punt considerat viable en els informes que en el seu moment va encarregar la Cambra de Comerç dins de les tasques per a buscar sòl en condicions. La proposta compta amb el rebuig dels ecologistes i partits com Guanyar Alcoi mentre que el PP, des del primer moment, s’ha mostrat partidari de materialitzar l’expansió empresarial de la ciutat en aquesta zona. Compromís, soci de govern del PSOE  ara mateix, supedita el seu suport a la iniciativa al fet que el projecte compte amb tots els informes siguen favorables; especialment des del punt de vista mediambiental.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *