Aquestes són les recomanacions a tindre en compte si viatjaràs aquest estiu

L’estiu ja ha arribat, com diu una recordada cançó, i amb l’inici d’aquest mes de juliol molts ja han començat les seues vacances d’estiu o pensen en aquestes. És moment de triar destinació, per als quals vulguen fer un viatge o una xicoteta escapada, i per a això cal tindre en compte una sèrie de recomanacions amb la finalitat que el període vacacional no es convertisca en un autèntic calvari.

Des d’AVACU, l’Associació Valenciana de Consumidors, recomanen fixar un pressupost abans d’eixir de casauns comptes que siguen reals, ajustant les despeses a la realitat econòmica de cada família, per a no portar-nos un disgust a la volta de les vacances“, assenyalen. També AVACU veu indispensable guardar tota la publicitat amb la qual has contractat el teu paquet vacacional, ja que és contractual i en cas de reclamació, una prova crucial per a poder reclamar qualsevol incompliment per part de l’empresa amb la qual has contractat les teues vacances. En cas dels lloguers vacacionals, des d’AVACU es recomana “no deixar-se portar pel barat”, sempre llegir la lletra xicoteta i mantindre el contacte del propietari de l’habitatge llogat per a, en cas de reclamació, tindre el contacte directe i poder reclamar-lo.

Després de les sancions imposades per Consum a les aerolínies de baix cost Ryanair, Vueling, EasyJet i Volotea per infraccions relatives a determinats aspectes que entenem bàsics i, en alguns casos, necessaris per als usuaris, des de l’Associació de Consumidors AVACU han manifestat la seua satisfacció sobre aquest tema. En aquest sentit, sol·liciten que des de l’administració es faça un seguiment d’aquestes actuacions per a evitar que continuen produint-se.

Per tot això, insten els usuaris a reclamar davant les autoritats de consum corresponents en cas que patisquen alguna d’aquestes situacions per part de la companyies. Si al final calguera acudir a via judicial, cal recordar que no faria falta portar advocat ni procurador en tractar-se d’una reclamació inferior als 2.000 euros.

Imatge: COPE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *