Les rebaixes d’hivern també estan en marxa a Alcoi: consells per al consum responsable
Els comerços d’Alcoi també ha iniciat la campanya d’hivern després de la fi de les Festes de Nadal i afronten amb optimisme aquest període. No obstant això llancen una reivindicació en relació a la liberalització dels períodes de rebaixes que va entrar en vigor fa deu anys “és una cosa que perjudica el xicotet comerç, perquè no podem competir amb les grans superfícies en aquest aspecte, i confiem que el Govern Central prenga les mesures oportunes per a solucionar aquesta situació“, va manifestar en COPE ALCOI Rafa Pérez; president de l’associació comarcal ACECA. Sobre les vendes, assenyalen que vana bon ritme i indiquen que els alcoians han mostrat una predilecció durant aquests dies a l’hora de fer les seues compres “han buscat molt de roba d’abric perquè, en baixar les temperatures després d’una tardor relativament càlida, necessitàvem proveir-nos“, conclou Pérez. Les rebaixes d’hivern estaran en marxa fins pràcticament principis del mes de març.
Consum responsable
Des de l’Organització de Consumidors i Usuaris recomanen plantejar les rebaixes com una “molt bona oportunitat per a comprar coses” que es necessiten, posen l’accent en que cal exercir un consum “responsable i crític” enfront de la cultura del “usar i tirar que genera grans quantitats de residus que s’exporten a tercers països“.
“Comprar per comprar no sols afecta a la nostra butxaca. És produir de manera innecessària“, segons l’expert, que aconsella als que decidisquen traure ‘a passejar’ aquests dies les targetes de crèdit, fixar-se un pressupost màxim, realitzar una llista amb el que necessiten adquirir i no recórrer a crèdits ràpids per a comprar allò que no és prioritari.
La previsió de la despesa mitjana
Un estudi realitzat per l’Associació Espanyola de Consumidors (ASESCON) preveu que els que vagen a comprar es gastaran una mitjana de 164 euros, 21 euros menys que l’any passat. Els valencians gastaran 200 euros de mitjana i al costat dels madrilenys són els que major despesa faran en aquesta campanya.
Però per endavant, segons aquest informe, els espanyols no estan molt esperançats en el que es trobaran perquè el 88% manté que les rebaixes “no aportaran cap descompte addicional” perquè s’han publicitat uns altres descomptes en mesos anteriors.
No baixen els drets
L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda alguns d’ells, que cal tindre clars:
– Els productes han d’haver estat en l’oferta de l’establiment durant un mes almenys i han de mostrar el seu preu original, al costat del rebaixat, o bé indicar de manera clara el percentatge de la rebaixa.
– La garantia i el servei postvenda és igual, independentment que es compre el producte en rebaixes o no.
– En cas que s’establisquen condicions especials per a aquest període (limitacions en el mitjà de pagament o en les devolucions), els comerços estan obligats a indicar-lo de manera expressa.
– Si el producte està en perfecte estat, el comerç no està obligat a canviar-lo (excepte si així ho anuncia o publicita), encara que la majoria ho fa perquè és una bona practica comercial. No tenen per què retornar els diners i poden canviar-lo també per un altre article o un val.
– El consumidor “en línia” està especialment protegit: té catorze dies naturals per a retornar la seua compra si no li convenç.
– Si es comprara un electrodomèstic o algun producte electrònic, és aconsellable, per a constatar que la rebaixa que s’anuncia és tal, comptar amb l’ajuda d’una de les webs o aplicacions.